אמנות

תקציר הקורס: בשיעור נתנסה בעבודה במגוון חומרים, בניהם אומנות הנייר והקרטון. נתנסה בחומרים אלו בטכניקות שונות, קיפול נייר, חיתוך, הדבקה, בנייה של דמויות, קופסאות, גופי תאורה, קישוטים, עפיפונים וכדומה.

מיומנויות: הכרות ועבודה עם מגוון סוגי נייר, סכין יפנית, רולר גיליוטינה לניירות.

התנהגויות \ ערכים: יצירתיות לצד תכנון מקדים ועבודה תהליכית.

תקציר הקורס: בשיעור נלמד על מהות העץ ותכונותיו, מבנה העץ, התכווצות והתרחבות, טיפול נכון וכדומה. נכיר את כלי העבודה הנכונים למגוון סוגים של עבודה, שלבים מקדימים, תכנון ושרטוט. נבחר ביחד פרויקטים לביצוע במהלך השנה שיעשירו את המרחב סביבנו.

מיומנויות: עבודה עם כלים חשמליים ומסורתיים, הוראות בטיחות.

התנהגויות \ ערכים: תכנון וחשיבה מקדימה, עבודת צוות, חיבור לרוח ולחומר במלאכת האומנות.

מה היא אומנות? האם יש דבר כזה יפה או מכוער? ואיך מביעים עמדה על יצירת אומנות. לפני שנוכל להעביר ביקורת על יצירות אומנות נתנסה בלמידה של טכניקות פעולה שישמשו אותנו ליצירה במהלך השנה כמו: גזירה, הדבקה, שימוש בצבעי עפרון ועפרונות. איך מחזיקים עפרון וגם איך משתמשים במכחול, מהם צבעי יסוד וכיצד יוצרים צבעים חדשים. ניצור תוך כדי תשומת לב ומחשבה על הטבע סביבנו, חגים ומועדי השנה.

ידע- ארגון סביבת העבודה, הכרות של כללי חדר האומנות, הכרות עם מגוון חומרי יצירה: צבעים, חימר, פלסטלינה, גואש, צבעי מים ועוד'.

מיומנויות- פיתוח ושכלול המוטוריקה העדינה (צביעה, גזירה, הדבקה), חקר עצמי, חשיבה יצירתית, ביטוי רגשות "אני פנימי", האטה של הקצב, עבודה רגועה ונינוחה, חשיבה מוקדמת ותכנון סדר פעולות, התמודדות עם תסכול ואי הצלחה, הצגת העבודה- עמידה מול קבוצה, קבלת משוב, הצבת מטרות אישיות.

הרגלים – ארגון סביבת עבודה וסידורה, חשיבה תהליכית, טיוטות מרובות, שימוש בציוד משותף.

ציוד: צבעי עפרון, עפרונות, מחדד, מחק, מספריים, דבק, תיקיית ניילון חצי שקופה.

נכיר ונלמד בהדרגתיות על סוגי בובות שונות, מבובת נייר ועד לבובת גרב. במקביל נקרא יחד את "הדוד אריה" ונשוחח על מהי דמות בסיפור? נלמד כיצד לתאר את הדמות- מהו מראה חיצוני ומהן תכונות אופי, נכיר גם את המבנה הסיפורי ומה עושה סיפור לסיפור שרוצים לקרוא. התלמידים והתלמידות יתנסו בעבודה אישית וגם בעבודה קבוצתית, ימציאו דמויות ויצרו הצגה של תאטרון בובות גרב.

ידע- רכישת מיומנות כתיבה וקריאה, העשרת השפה, הכנת בובות שונות, המבנה הסיפורי, הכרות עם חומרי יצירה.

מיומנויות- עבודה עצמאית ועבודה בקבוצה, יכולת אבחנה תכנון אל מול בצוע, חשיבה יצירתית, פיתוח הדמיון, עמידה מול קהל, קבלת החלטות, העברה וקבלה של משוב, שימוש בחומרי יצירה.

הרגלים – הקשבה, חשיבה עצמאית וחשיבה משותפת, ארגון מרחב הלמידה בהתאם למשימה, למידה לאורך זמן.

ציוד: הילדים יתבקשו להביא ציוד בהתאם לשיעור שיועבר. בקשה תנתן מראש כדי לתת זמן להתארגן במידת הצורך.

שיעור רישום מיועד לתלמידים בעלי ידע קודם באמנות. אני מביאה מגוון רחב של נושאים לרישום בכל שיעור אבל מאפשרת ומאמינה ברעיונות המגיעים מתוך עולמו של הילד. כך שאני מעודדת את הילדים להביא נושאי רישום מתוך העולם שלהם ועוזרת להם להעמיק בנושאים האלו.

ידע: הכרת אמנים ואמנות ממקומות שונים בעולם. כל שיעור נדבר על אמן אחר ונעמיק את הידע בעולם האמנות

מיומנויות: בשיעור נלמד לעבוד בעפרונות רישום ובצבעי פחם. נלמד לצור תלת מימד. נלמד לצור פרספקטיבה, קומפוזיציה, אור וצל, הצללות. 

הרגלים: עבודה שקטה מדיטטיבית, העבודה מתחילה מתוך עולמו הפנימי של הילד

ידע: צבעי יסוד, צבעים משלימים, ציור טונאלי מול ציור קולוריסטי, קווי מתאר מול מפגשי צבעים. נכיר אמנים שונים. נצייר ציור מונחה אך עבודה חופשית.

מיומנות: נלמד לעבוד בצבעי אקריליק, ערבוב צבעים, טכניקות ציור, קומפוזיציה של ציור.

הרגלים: עבודה מדיטטבית שקטה, התמדה וסבלנות, סידור המרחב, אי שיפוטיות וביטחון ביצירה ובציור, ציור כמקום להבעה ריגשית.

ציוד: תקיית ציור בגודל A3 עם שם הילד, 2 חבילות בלוק ציור A3.

ידע – התלמידים ילמדו לצור בעצמם תכשיטים ויצירות מחרוזים.

מיומנויות – מוטוריקה עדינה וגסה, עבודה הנמשכת על פני כמה שיעורים, יצירתיות.

הרגלים – התלמידים ילמדו סבלנות, התמודדות עם כישלון ופירוקץ התלמידים יהיו קשובים לעצמם ולרצונם.

תוכן אקורדיון

יעודכן בקרוב

במהלך השנה יוכלו תלמידים המעוניינים ללמוד שיעורי מוסיקה באופן פרטני או בקבוצה ללמוד עם עידו – שנמצא השנה ברותם במסגרת שנת שירות. 

מרחב פתוח של חומרי יצירה פרוס בפני התלמידים לעבודה עצמאית. אני מלווה את הילדים בתהליכי העבודה ובמציאת החומרים. לקראת הצגות של בית ספר נעבוד על התפאורות.

דרישות הקורס: הסמכה לחדר אמנות

בשיעור נשוחח על החגים ועונות השנה וניצור מלאכות

ידע: הכרות עם מעגל העונות והחגים.

מיומנויות: יצירת קישוטים לסוכה, עבודה עם חומרים מהטבע, קישוטי חלון לחנוכה, מסכות לפורים, איפור פנים.

הרגלים: שיתוף פעולה ועבודה עצמאית, מוטוריקה גסה, מוטוריקה עדינה.

ציוד: קלמר עם דבק סטיק, מספריים, עפרונות צבעוניים.

בשיעור תאטרון נשלב את כל ילדי בית ספר המתעניינים בתחום ומעוניינים להשתתף בהצגות בית הספר אשר יעלו באירועים שונים במהלך השנה

ידע – הכרות עם מושגים בתחום התאטרון, סופרים וסיפורים, שפה עשירה

מיומנויות – עבודה על משחק, עמידה מול קהל, דיקציה

הרגלים – סבלנות, הקשבה, חברות, שיתוף פעולה