ספורט ותנועה

שיעור חינוך גופני הינו שיעור שבו התלמיד יכול לבחור, אך הוא צריך לדעת שבחינוך גופני אינו רק לבעוט בכדור או לקפוץ מעל משוכה אלא בו התלמיד לומד להכיר את עצמו בצורה שעוד לא עמד בה, התלמיד יצליח להבין את משמעות התנועות ויכולות שהוא מסוגל לעשות במרחב האישי והמרחב הסביבתי, התלמיד יבין את משמעות לעבוד בצוות תוך כדי לחץ, לעבוד בצורה מתוכננת פיתוח אסטרטגיות של משחק קבוצתי או אישי התלמיד התמודד עם יכולות תנועתיות שיעזרו לו ליום יום, התלמיד יבין את משמעות החינוך הגופני הערכי.

תכנית הלימודים מאפשרת לתלמיד להתמודד עם אתגרים אישיים במשחקים קבוצתיים ואישיים בפעילות גופנית פיזית וגם קוגניטיבית:

הפעילויות הן:

  • יסודות בתנועה ובהתעמלות.
  • יסודות באתלטיקה קלה.
  • התמצאות במרחב הפיזי והחברתי.
  • שליטה בכדור ותפעול מכשירים.
  • מיומנות במצבי משחק משתנים.

המשחק הוא מרכיב מרכזי בתכנית הלימודים מסיבות האלה:

  • המשחק הוא כלי למידה מתוך הנאה.
  • המשחק הוא כלי לפיתוח מוטורי אישי ולפעילות הדדית.
  • המשחק הוא כלי לפיתוחי שכלתני ולרכישת מידע.
  • המשחק הוא כלי לפיתוח חברתי ורגשי.

 

תכנית הלימודים מדגישה את המטרות הבאות:

  • שימור אהבת התנועה הטבעית של הילדים וילדות בדך המשחק השיתופי אגב הפחתת התחרותיות.
  • רכישת מיומנויות מוטוריות לשימוש התלמידים בהווה ובעתיד.
  • רכישת מיומנויות קוגניטיביות, חברתיות ורגשיות, הקשורות לפעילותם הגופנית של התלמידים בהווה ובעתיד.
  • שליטה ראשונית בענף אחד לפחות וברמה שתסב לתלמיד הנאה מביצועיו ותניע אותו להתמיד. (רצוי הן בענף אישי או בענף קבוצתי).
  • הכרת מבנה הגוף תפעולו וגורמי התנועה, עובדות מונחים ומושגים בתחומי החינוך הגופני, הנפש והבריאות, תנועה והערכה נכונה של פעילויות תנועה וספורט מצד התלמיד כמשתתף וכצופה (בריאות, הישג, הגינות).
  • הבנה ביכולת הכושר הגופני והתאמתו ליכולות המוטוריות.
  • הכרה בכושר הגופני כמרכיב חיוני בשיפור איכות החיים.
  • פיתוח היצירה בתחומי התנועה.
  • בחירה אישית של תחומי פעילות, כגון ענף ספורט, משחקי נופש, כושר גופני, התעמלות, תנועה וריקוד.

תקציר השיעור: בשיעור נלמד את יסודות הכדורסל ונתאמן בהם. השיעור יתנהל בחלקו באנגלית לצורך לימוד והתנסות אגבית בשימוש בשפה. כל שיעור יהיה מורכב מחימום, תרגילי שחרור, תרגילי כושר, אימון במיומנויות (כגון כדרור, קליעה, מסירה, הגנה), תרגילי משחק וקליעה, ומשחק של ממש בהתאם למה שמספר המשתתפים בשיעור יאפשר.

התנהגות ונדרשת: השמעות להנחיות, התמדה, עבודה רצינית, דבקות במטרה, סבלנות

דרישות: הגעה בזמן!

ציוד: נעלי ספורט ומכנסי ספורט – חובה! ילד/ה ללא ביגוד מתאים לא ת/יוכל להשתתף בשיעור.

גיל: השיעור מכוון לתמידי ותלמידות הבית המרכזי. תלמידי/ות הבית הבוגר יוכלו להצטרף לאחר תיאום איתי.

תקציר השיעור: בשיעור נלמד את יסודות הכדורסל ונתאמן בהם. השיעור יתנהל ברובו באנגלית לצורך לימוד והתנסות אגבית בשימוש בשפה. כל שיעור יהיה מורכב מחימום, תרגילי שחרור, תרגילי כושר, אימון במיומנויות (כגון כדרור, קליעה, מסירה, הגנה), תרגילי משחק וקליעה, ומשחק של ממש בהתאם למה שמספר המשתתפים בשיעור יאפשר.

התנהגות ונדרשת: השמעות להנחיות, התמדה, עבודה רצינית, דבקות במטרה, סבלנות

דרישות: הגעה בזמן!

ציוד: נעלי ספורט ומכנסי ספורט – חובה! ילד/ה ללא ביגוד מתאים לא ת/יוכל להשתתף בשיעור.

גיל: השיעור מכוון לתמידי ותלמידות הבית בוגר. תלמידי/ות כיתה ו' יוכלו להצטרף לאחר תיאום איתי.

תקציר הקורס: בשיעור חצר המלך נתאמן בספורט אינטואיטיבי, ספונטני ופונקציונלי. נשתמש בסביבה כמגרש ההתעמלות שלנו וננוע בה ע"י תנועה חופשית. יהיו תחנות של מתקנים כמו הליכה על חבל, פריזבי, ג'אגלינג, ריצה, קפיצה למרחק, הליכת חיות, משחקי כדור במעגל, מתח, טיפוס.

מיומנויות: שיווי משקל, קואורדינציה, יציבות, סיבולת לב-ריאה, פיתוח קשר יד-עין, חברות ושיתוף.

התנהגויות \ ערכים: פיתוח יכולת אישית והשגיות לצד שיתוף, חברות וקבלת האחר.

יעודכן בקרוב

בשיעורי התנועה נזיז את הגוף דרך משחק, תנועה והקשבה. בשיעורים נבצע חיקוי של החי, הצומח והדומם וכך נפתח את הדמיון האישי, נשלב גם משחקי לימוד חוויתיים לגיוון דרכי הלמידה. באמצעות החיקוי והדמיון נהפוך להיות הדבר עצמו וזו חוויה כיפית ומהנה לכשעצמה.

נבטא את עצמנו דרך הגוף, נשחרר אנרגיה, נלמד מהו מרחב אישי ומהו מרחב קבוצתי דרך פעילויות תנועה והכי חשוב נלמד להכיר את הגוף שלנו ולאהוב אותו. נטפח מודעות לבריאות גופנית, נגמיש ונחזק את שרירי הגוף והמפרקים.

ידע- הכרות עם אברי הגוף, מהו בסיס, סוגי התקדמות במרחב, מהי יציבות.

מיומנויות- פיתוח ושכלול של יכולות התנועה, למידה דרך תנועה, שליטה ותאום של תנועות עיניים-ידיים-רגליים, גוף עובד פה נח, תשומת לב לנשימה.

הרגלים – פיתוח הקשבה לגוף, מודעות למרחב, יציבות גופנית, תחושת מסוגלות, הפחתת הדיבור בעת התנועה ותשומת לב לחושים נוספים.

קהל יעד – א-ג

ציוד: מכנסי התעמלות וחולצה נוחה.

המקום שלנו להזיז את הגוף, להעלות דופק ולשחרר אנרגיה, להנות יחד ולהכיר עוד אחד את השניה
למשחק חשיבות רבה בפעילות התנועתית, הוא מייצר תחושה של הנאה, כייף וסיפוק רק מעצם ההשתתפות. נשים דגש על מהלך המשחקים ולא על התוצאה.
למשחקים משותפים יש יכולות מופלאות ופשוטות של יצירת קשר, שיתוף פעולה והנעת אנרגיה לכל חלקי הגוף.
נשחק משחקי כדור, משחקי חברה, ניצור משחקים יחד ועוד

מיומנויות וערכים:

יצירת אקטיביות, למידה מתוך הנאה והנעה של הגוף, שיתוף פעולה, סבלנות וקבלת האחר
שמחה, התלהבות, מעורבות, שחרור, חברות, ריגוש

קהל יעד: א'-ג'
ציוד נדרש: בגדים נוחים ונעלי ספורט